
Team thermieq
Thermieq werd in 2011 opgericht om ontwerpers toegang te bieden tot ervaren, betaalbare en flexibele professionals op het gebied van HR en financiën. Inmiddels is onze klantenkring flink verbreed. We werken niet alleen meer voor creatieven, maar ook voor marketeers, klimaatconsultants, social designers, wereldverbeteraars, retailers, horecaondernemers, organisaties in de culturele sector en artsen. Thermieq wordt geleid door Arjan van Noord en Mirjam Lamark. Samen met een betrokken team werken zij vanuit Amsterdam — op kantoor, op afstand én op locatie bij de klant.
Dankzij onze organische groei, en de klanten die Arjan in de loop der jaren heeft aangebracht, zijn we dankbaar dat we inmiddels zo’n 200 ondernemers van uiteenlopende achtergronden mogen ondersteunen. Veel van onze klanten zetten zich met hun werk actief in voor een betere wereld — iets waar wij met trots aan bijdragen.
Onze drive om organisaties fundamenteel verder te helpen is wat ons bindt. We geloven in een gezonde balans tussen werkplezier en resultaat voor zowel directie als medewerkers. Dit vereist helderheid op diverse gebieden, respect en samenwerking. De overgang van het niveau ‘branden blussen’ naar vooruitzien, preventief organiseren en communiceren vraagt zowel om IQ als EQ.
Met ons team adviseren we start-ups, scale-ups en gevestigde organisaties (van bv tot stichting en van vof tot maatschap of eenmanszaak) en steken we operationeel de handen uit de mouwen. Lees meer over wat we precies doen en met welke diensten we organisaties ondersteunen.
Arjan van Noord
Senior Controller & Adviseur Sinds 2013 ondersteunt Arjan thermieq bij vragen over rechtsvormen en fiscaliteiten. Met een werkverleden op een accountantskantoor en als controller bij een bouwbedrijf, heeft hij zowel de uitvoering in de praktijk als de controle aan de achterkant ervaren. In 2022 is hij gestart met het overnemen van het leiderschap en klanten van Henk. Na een jaar van intensieve samenwerking in 2022, trad Arjan in 2023 toe als vennoot en is hij sinds 2024, samen met Mirjam, eigenaar van thermieq. Hij werkt als senior controller en adviseur.
Mirjam Lamark
Senior Human Capital Strategist en Register Vertrouwenspersoon Oprichter en mede eigenaar van thermieq. Met meer dan 20 jaar ervaring is Mirjam een optimistische ‘people’ allrounder en vertrouwenspersoon. In co-creatie met klanten, onderzoekt zij hoe cruciale onderdelen, die bijdragen aan een cultuur voor een gezonde, veilige en productieve organisatie, verankerd kunnen worden in beleid, -instrumenten en -processen. Ze ondersteunt en adviseert organisaties bij beleid, zowel stategisch, ad hoc en preventief.
Ilma de Vries
Administraties en Aangiftes Ilma beschikt over een enorme dosis werkervaring die zij heeft opgebouwd als boekhouder en hoofd administratie bij diverse architectenbureau’s. Daarnaast is ze instructeur op vrijwillige basis bij de FNV belastingservice, die leden jaarlijks helpt bij de aangifte inkomstenbelasting. Ilma is precies en aangenaam direct.
Mohammed Setta
Administraties en Aangiftes Als medewerker en zelfstandige werkte Mo 20 jaar in de wereld van logistiek en personenvervoer. In 2017 nam Mo een nieuwe afslag en koos voor thermieq. Hij wilde meer weten van bedrijfsfinancien. Hij deed sindsdien diverse opleidingen, zoals MBA, Salarisadministratie en Assistent Controller. Mohammed staat graag voor je klaar en heeft (digitale) zaken snel door.
Jacklin Goverde
HR Kracht, Register Vertrouwenspersoon en Coach Jacklin werkt op het snijvlak van HR, interne communicatie en coaching en werkt (net als Mirjam) als gecertificeerd vertrouwenspersoon. Ze schakelt tussen strategie, operatie en coaching. Samen met Mirjam ontwikkelde zij ook een serie van workshops voor het verbeteren van work/life balance, feedback geven en ontvangen, onderlinge communicatie en (on)gewenste omgangsvormen. Jacklin heeft een 6e zintuig en een voorkeur voor het echte verhaal.
Floor van Noord
Administratie Floor studeert aan de toneelschool van ArtEZ in Arnhem en ondersteunt daarnaast thermieq met onze administraties. Dat doet ze zowel remote als op kantoor in Amsterdam. Met 18 jaar is ze de jongste van ons team. En ze houdt ons lekker scherp en heeft een frisse blik.
Marjolijn van Noord
Werkgeluk Coach, Trainer en Spreker Werkgeluk is het terugkerende thema in zowel haar loopbaan als haar coachpraktijk. Zij draagt dan ook graag uit hoe belangrijk dit is. Aandacht geven aan werkgeluk is inzetten op het welbevinden van mensen, ziekteverzuim verlagen en de manier om mensen te laten werken en leven. Voor thermieq ondersteunt zij klanten in het onderwijs preventief bij balans en werkgeluk.
Vacature: Communicatieve boekhouder (parttime)
Een veelzijdige functie in hartje Amsterdam – met fijne collega’s, inhoudelijk werk én ruimte om zelf je dag en week in te delen.
Ben jij een ervaren boekhouder die niet alleen goed is met cijfers, maar ook met mensen? Vind je het leuk om verschillende soorten klanten te helpen – van creatieven tot marketeers en van retailers tot sustainability consultants? Dan pas jij perfect in ons team.
Wat ga je doen?
Je krijgt een zelfstandige rol waarin je klanten écht verder helpt. Jij:
- Verwerkt boekingen en houdt administraties op orde
- Doet btw-, VPB- en IB-aangiftes
- Stelt jaarrekeningen op voor eenmanszaken, vof’s, bv’s en stichtingen
- Adviseert klanten op een begrijpelijke manier (ook als ze geen financiële achtergrond hebben)
- Ziet waar risico’s of kansen liggen en voert hier proactief een gesprek over met de klant
- Hebt contact met meerdere klanten op één dag — afwisseling gegarandeerd
Kortom: je bent boekhouder én sparringpartner. En als je daar blij van wordt, zit je bij ons goed.
Wat zoeken we in jou?
Je houdt van je vak, werkt zorgvuldig en kunt goed schakelen. Daarnaast:
- Heb je minimaal 7 jaar ervaring in het vak
- Heb je een relevant financieel diploma (bijv. mbo basiskennis boekhouden)
- Kun je klanten goed uitleggen wat je doet — en waarom
- Ben je proactief, zelfstandig én collegiaal
- En vind je het belangrijk dat klanten zich begrepen en goed geholpen voelen
Wat bieden wij jou?
- Salaris bij 7 jaar ervaring: € 3.800 bruto per maand (bij 40 uur)
- 6% bijdrage voor een oudedag → totaal € 4.028 bruto per maand (bij 40 uur)
- € 52.203 per jaar incl. vakantiegeld
- Salarisrange: € 3.250 – € 4.250 bruto per maand bij 40 uur (afhankelijk van ervaring)
Verder krijg je bij ons:
- Een dienstverband van 3 dagen per week (meer/minder bespreekbaar)
- Een werkplek Tussen de Bogen aan de rand van de Jordaan (1,2 km van CS)
- Van de drie dagen per week, kun je 1 dag vanuit huis werken
- Een laptop van de zaak
- Volledige reiskostenvergoeding (vanaf 10 km)
- Budget voor persoonlijke ontwikkeling
- Ruimte om je werk zelf in te richten en extra taken op te pakken als je dat leuk vindt
- Regelmatig uitjes & leuke, betrokken collega’s
- 6 weken vakantie en 6 feestdagen naar keuze per jaar (naar rato)
Over ons team
We zijn een klein, hecht team dat naast administratie ook HR-advies en vertrouwenspersonen aanbiedt. Je werkt samen met:
Arjan – senior controller, financieel adviseur en sparringpartner (vennoot)
Mirjam – senior human capital strategist & register vertrouwenspersoon (vennoot)
Mohammed – fulltime collega boekhouder
Ilma en Floor – parttime collega’s boekhouder
En onze collega’s uit onze flexibele schil waarmee Mirjam samenwerkt aan gezamenlijke projecten: Jacklin en Marjolijn, beiden actief als coach (HR-geschoold) en Jacklin ook als register vertrouwenspersoon.
We leren veel van elkaar, delen casuïstiek, lachen graag en houden elkaar scherp. Er is ruimte voor jouw ideeën, initiatief én inbreng.
Ben je enthousiast?
Stuur je cv en motivatie naar mirjamlamark@thermieq.nl en vertel ons waarom jij graag bij ons wilt werken.
Twijfel je of je aan alle punten voldoet? Of heb je vragen? Schroom niet om contact op te nemen met mij, Mirjam Lamark (via 06 244 95 045) – ik ga graag met je in gesprek. Wie weet zitten we binnenkort samen aan de koffie of thee op onze fijne locatie in hartje Amsterdam!
Onze historie
In 2011 is thermieq opgericht met als doel ontwerpers toegang te geven tot ervaren, betaalbare en flexibele (van enkele uren per week of maand) professionals op het gebied van HR en financiën. Oprichters, Mirjam Lamark en Henk Noorman, bundelden hun krachten nadat ze eerder samenwerkten bij een ontwerpbureau. Henk heeft het stokje overgedragen aan Arjan van Noord, senior controller, die thermieq sinds 2013 ad hoc ondersteunt met vragen over rechtsvormen en fiscaliteiten. In 2022 viel de keuze op Arjan om het leiderschap van Henk over te nemen. Na een jaar van intensieve samenwerking in 2022, trad Arjan in 2023 toe als vennoot en is hij sinds 2024, samen met Mirjam, eigenaar van thermieq. We zijn superblij met Arjan en gunnen Henk veel vrije tijd én plezier met alles wat hij doet.

Foto: Henk en Mirjam tijdens de oprichting in 2011
Onze locatie
In 1872 werd in Amsterdam het eerste spoorwegviaduct van ons land gebouwd van CS richting Haarlem. Al gauw ontstond tussen de bogen een levendige handel. Van laden en lossen tot autoreparaties. Vanaf de jaren ’70 zochten steeds meer dak- en thuislozen beschutting tussen de bogen. Begin jaren ’90 werd besloten de vier sporen uit te breiden tot zes. Op voorstel van verschillende buurtbewoners is toen tevens besloten de ruimte tussen de bogen anders te benutten. Architecten Anke Zeinstra en Tijmen Ploeg maakten een ontwerp waardoor per boog 70 m2 studioruimte ontstaat. Tussen 1994 en 1999 werd het project gerealiseerd. Stadgenoot verhuurt de studio’s sindsdien aan creatieve ondernemingen.

Foto: Tussen de Bogen, Amsterdam door Kyla Elaine